Περιγραφή αγώνα 17 χιλιομέτρων

Ξεκινώντας από το κέντρο του χωριού που βρίσκεται σε υψόμετρο 450 μέτρα ανηφορίζουμε προς την κορυφογραμμή των Ελληνοαλβανικών συνόρων όπου ψηλά δεσπόζει επιβλητικά η κορυφή της Μουργκάνας. Τα πρώτα χιλιόμετρα είναι παρατεταμένη ανηφόρα με ήπιες κλίσεις αρχικά 4-7% όπου στη συνέχεια αυξάνονται. Αφού φτάσουμε στην περιοχή Δόγιες στο 4,5ο χιλιόμετρο εκεί βρίσκεται ο κεντρικός μας σταθμός καθώς και σταθμός θα πρώτων βοηθειών. Στη συνέχεια μετά από 1,5 ανηφορικό χιλιόμετρο φτάνουμε στην κορυφογραμμή (θα υπάρχει κριτής) όπου η θέα είναι συγκλονιστική. Κινούμαστε στην κορυφογραμμή για άλλο 1,5 περίπου χιλιόμετρο. Έχοντας καλύψει κάτι λιγότερο από 8 χιλιόμετρα και έχοντας πάρει 950 υψομετρικά κατηφορίζουμε προς την περιοχή Μπούσιακας (10ο χλμ -σταθμός τροφοδοσίας – πρώτες βοήθειες). Από το 8ο χιλιόμετρο περίπου και μέχρι το 11,5 ξεκινάει μια τραβέρσα με ήπιες ανηφοροκατηφόρες που θα μας δώσουν κάποια μέτρα θετικής υψομετρικής (περίπου 100). Στο 11,5 χιλιόμετρο βρισκόμαστε στην περιοχή Λιμονέρι. Ξεκινάει η κάθοδος από το βουνό της Μουργκάνας με το πιο διασκεδαστικό κομμάτι της διαδρομής τρέχοντας επάνω σε χαλικαριά.

Από τα 1170 μέτρα υψόμετρο κατηφορίζουμε για 3 χιλιόμετρα και φτάνουμε στην είσοδο του χωριού (13,5 χλμ) όπου θα υπάρχει σταθμός τροφοδοσίας. Μπαίνουμε στο τελευταίο κομμάτι της διαδρομής όπου είναι κοινό με το πεντάρι. Ανηφορίζουμε για το εκκλησάκι του Αϊ Λιά παίρνοντας αλλά 150 μέτρα θετικής υψομετρικής. Ακολουθεί ένα διασκεδαστικό αλλά και εξίσου τεχνικό κομμάτι με απότομα ανεβοκατεβάσματα αρχικά και μια όμορφη τραβέρσα στη συνέχεια, όπου στην ουσία κυκλώνουμε το χωριό. Συνεχίζοντας κατηφορίζουμε και πάλι στο χωριό (στην γειτονιά τάδε) περνάμε μέσα από τα όμορφα σοκάκια αλλά και την αυλή της οικίας του κ. Τζίγκου(15,5 km). Στα τελευταία χιλιόμετρα οι δρομείς θα πρέπει να διαχειριστούν την κούραση αλλά και το δύσκολο τερέν καθώς για εκατόν πενήντα μέτρα θα περάσουν μέσα από το ποτάμι (χωρίς νερό) με τις μεγάλες πέτρες. Τα τελευταία 700 μέτρα είναι τα ίδια με τα πρώτα 700 όπου τους περιμένει η λύτρωση του τερματισμού, το θερμό χειροκρότημα του κόσμου και τα πλούσια εδέσματα….!!!

ΣΗΜΑΝΣΗ ΑΓΏΝΑ: Κόκκινο

Περιγραφή αγώνα 5 km

Ξεκινάμε από την πλατεία του χωριού, περνάμε το γεφυράκι και στρίβουμε δεξιά προς την είσοδο του χωριού. Μετά από 400 μέτρα στρίβουμε αριστερά ανηφορίζοντας την «καραμανιά» για να βγούμε πάνω από τα τελευταία σπίτια. Τραβερσάρουμε για μερικά μέτρα έχοντας ως θεά τη ανατολική πλευρά του χωριού και στο βάθος την κορυφή της Μουργκάνας. Στην συνέχεια κατηφορίζουμε και ξεκινάει η απότομη ανηφόρα για 400 μέτρα που μας οδηγεί στο εκκλησάκι του Αϊ Λιά. Από την εναρξη την ανηφόρας η διαδρομή είναι κοινή με αυτή των 17 km. Αφήνουμε πίσω μας το εκκλησάκι του Άη Λιά και ανηφορίζουμε για λίγα μέτρα ακόμη στα «κόκκινα χώματα». Μετά από κάποια μέτρα στρίβουμε αριστερά και αρχίζουμε να κατεβαίνουμε τα «κόκκινα χώματα» από την απέναντι πλευρά. Το σημείο έχει απότομη κατηφορική κλίση σε ορισμένα σημεία και οι δρομείς με μικρή εμπειρία σε ορεινό πεδίο θα πρέπει να είναι προσεκτικοί. Στη συνέχεια η διαδρομή συνεχίζει με μικρά αλλά απότομα ανεβοκατεβάσματα για ορισμένα μέτρα που δεν αφήνουν να πιάσεις ρυθμό. Στο 2,4 χιλιόμετρο ξεκινάει μια όμορφη τραβέρσα  έχοντας τώρα για θέα την βορινή πλευρά του χωριού. Μετά από 800 περίπου μέτρα ξεκινάει η κάθοδος προς το χωριό.

Αφού μπούμε στα πανέμορφα παραδοσιακά σοκάκια του χωριού, θα περάσουμε μέσα από την αυλή της οικίας του κ. Τζίγκου και θα συνεχίζουμε την πορεία μας προς την περιοχή «Μάνα». Τα μικρά απότομα ανεβοκατεβάσματα δεν λείπουν ούτε εδώ πλην όμως είναι λιγότερα σε αριθμό. Κι εκεί που λες ότι τελειώνει ο αγώνας, η διαδρομή περνάει για 150 μέτρα μέσα από το ποτάμι με τις μεγάλες πέτρες όπου το τρέξιμο είναι σχεδόν αδύνατο!! Βγαίνοντας από τον ποταμό τα τελευταία 700 μέτρα είναι ήπια κατηφόρα.

Ο τερματισμός στην πλατεία του χωριού συνοδεύεται από το ζεστό χειροκρότημα των συγγενών και φίλων!!!